Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
5022070532   Didàctica de les Matemàtiques des d'una perspectiva STEAM
2019-2020   Curs. Secundària Obligatòria
  
   27/2/2020 - 16/4/2020 (30 hores) de 16:30h a 19:30h
   INS de Sant Feliu de Guíxols
   c. Canigó, 41 (Sant Feliu de Guíxols) 
  
Format   Presencial
Organització   CESIRE. Centre de suport a la innovació i recerca educativa
  
  
  
Tipus activitat   DMS Didàctica de les Matemàtiques des d'una perspectiva STEAM
  
  
Descripció i   Metodologia:   La importància de les matemàtiques en el procés científic es clau. A partir d’un procés experimental s’obtenen unes dades d’una situació que primer de tot ens ajuden a entendre-la. Però cal anar més enllà i mitjançant les matemàtiques aquestes situacions es poden modelitzar per tal de poder fer, entre altres coses, previsions de futur. Són molt importants les connexions internes entre els blocs de contingut matemàtic i les connexions externes amb la resta d’àmbits, en particular els àmbits STEAM. Un dels altres aspectes que es treballarà serà la complementarietat necessària entre continguts, competències i activitats, el que de forma natural permetrà abordar l’avaluació.
No podem ignorar que un bon coneixement matemàtic ens pot ajudar a interpretar qualsevol tipus de fenomen i s’han de proposar situacions que facin que el professorat de Secundària en sigui conscient.
  
Objectius   1.- Conèixer experiències i propostes de treball matemàtic des dels diversos blocs de contingut
2.- Descobrir i aplicar vies de contextualització per tal de treballar conjuntament dos o més blocs de contingut matemàtic
3.- Descobrir i aplicar vies de treball interdisciplinar per tal de relacionar les matemàtiques i els altres àmbits STEAM
4.- Desenvolupar noves propostes metodològiques relacionant àmbits del món STEAM
5.- Proposar experiències d’aula que utilitzin diverses metodologies de treball
Reflexionar sobre el tipus d’avaluació més adequat per aquest tipus d’activitats.
  
Continguts   1.- La importància de les matemàtiques en les vocacions STEAM
2.- Procés tecnològic vs Indagació vs Resolució de problemes
3.- Aprenentatge de matemàtiques en contextos matemàtics, científics i tecnològics
4.- Una didàctica de les matemàtiques més experimental fonamentada en: Experimentació, descobriment, conceptuació, formalització o demostració.
5.- Ús de materials manipulatius
6.- Eines d’ús a l’aula (Scratch, Wolfram Alpha, GeoGebra,...)

Recursos, web del CESIRE CREAMAT, PuntMat, treball de Geometria, Nrich, col·lecció permanent del VídeoMat...
  
Formador/a   Paula López i Raül Fernández
  
  
Persones  destinatàries   Professorat de Secundària de Matemàtiques. En funció de la demanda també es poden admetre professionals de Ciències o Tecnologia.
  
E-mail   crp-baixemporda@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   27/02/2020   1630   1930 
 Sessió 2   dijous   05/03/2020   1630   1930 
 Sessió 3   dijous   12/03/2020   1630   1930 
 Sessió 4   dijous   19/03/2020   1630   1930 
 Sessió 5   dijous   26/03/2020   1630   1930 
 Sessió 6   dijous   02/04/2020   1630   1930 
 Sessió 7   dijous   16/04/2020   1630   1930 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent